17 خرداد در یک نگاه
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی
17 خرداد 1364

عملیات 'ظفر1' در منطقه عملیاتی جزیره مینو، با هدف انهدام بخشی از نیروهای دشمن توسط ارتش به اجرا درآمد. در این عملیات، ضمن وارد آمدن تلفات و خسارات جبران ناپذیری به دشمن، تعدادی از سنگرهای انفرادی و اجتماعی آنان در منطقه منهدم شد.

 

17 خرداد 1361

'امام خمینی'(ره) به دنبال تهاجم رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان با صدور پیامی خطاب به مسلمانان جهان بویژه ملت ایران و لبنان، ناراحتی و تاثر شدید خود را از بی‏تفاوتی و سكوت دولت‏های اسلامی ابراز داشتند.

 

17 خرداد 1358

با تایید مصوبه دولت موقت در شورای انقلاب، كلیه بانك‌های ایران ملی اعلام شدند. به دنبال این تصمیم 24 بانك خصوصی و بانكها مختلط به صورت ملی درآمدند.

 

17 خرداد 1354

سومین یورش نظامی حكومت پهلوی به مدرسه فیضیه قم صورت گرفت، مطبوعات خارجی تعداد شهدا را در این روز 45 تن و مجروحان را بسیار زیاد و دستگیرشدگان را 500 تن ذكر كردند.

 

17 خرداد 1351

'ذوالفقار علی بوتو 'رییس جمهوری پاكستان و همسرش با دعوت رسمی محمد رضا پهلوی وارد تهران شدند.

 

17 خرداد 1346

بدنبال حمله فراگیر رژیم صهیونیستی از زمین، هوا و دریا علیه كشورهای همسایه فلسطین كه به جنگ شش روزه معروف شد، امام خمینی(ره) با صدور بیانیه ای هر گونه ارتباط با رژیم صهیونیستی را تحریم و حرام اعلام كردند.

 

17 خرداد 1342

پس از حوادث 15 خرداد، 'امیر اسدالله علم' نخست وزیر در یك مصاحبه مطبوعاتی اعلام كرد: 15 نفر از بزرگترین پیشوایان مذهبی به زودی تسلیم محكمه نظامی می شوند و محكمه نظامی ممكن است به مجازات اعدام ختم شود.

 

17 خرداد 1299

یك روز پس از اعلام حكومت جمهوری و الغای سلطنت توسط میرزا كوچك خان جنگلی در رشت، كمیته مركزی انقلاب سرخ در این منطقه تشكیل شد.

 

17 خرداد 1287

'محمد‌علی شاه 'در پی استقرار در باغشاه و بازداشت گروهی از سران كشور و تبعید پاره ای از آنان به خراسان و اشغال نظامی سازمانهای پست و تلگراف، حفظ نظم تهران را به پالكونیك، ژنرال روسی و نیروی قزاق سپرد.




:: بازدید از این مطلب : 1070
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: